tag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post8211650977412534181..comments2023-06-09T11:04:51.054+03:00Comments on Weltschmerz K.: Κοκτέιλ Ομπλόμοφ 5: Η Naturphilosophie στη σκέψη του Nick LandWeltschmerz K.http://www.blogger.com/profile/00213544916790930653noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post-56586376581191489062017-07-14T17:51:50.782+03:002017-07-14T17:51:50.782+03:00Αν έχεις περισσότερα για τον Land, γράψε. Αν έχεις περισσότερα για τον Land, γράψε. Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post-90866673905815782382017-07-14T01:41:46.967+03:002017-07-14T01:41:46.967+03:00Συμφωνώ απολύτως με το πρώτο σχόλιο κι εν πολλοίς ...Συμφωνώ απολύτως με το πρώτο σχόλιο κι εν πολλοίς με το δεύτερο, με μια διευκρίνιση: είναι προβληματικό από τη σκοπιά μιας Naturphilosophie εν ευρεία εννοία -τέτοια είναι η οπτική μου, και του Land επίσης- να "δείχνεται" (με το δάχτυλο) η "πρωτογενής διαδικασία" ως τέτοια. Μονάχα δύο πράγματα μπορεί να κάνει κάποιος μ' αυτό το "πριν": είτε να το συλλάβει (αυστηρά μιλώντας δε θα πρόκειται για "σύλληψη, παρά μάλλον για "περικύκλωση" κλπ) αναδρομικά, μέσω εν πολλοίς της αποτυχίας της ανακλαστικής ή αναπαραστατικής ή εννοιολογικά διαμεσολαβημένης σκέψης στην απόπειρά της να το θέσει "ενώπιόν της", άρα κατόπιν εορτής, είτε ενδεχομένως να επαναλάβει/προσομοιώσει/ανακεφαλαιώσει τη διεργασία, απομακρυνόμενος έτι περαιτέρω απ' αυτήν (η οποία θα καταλήξει ίσως να υψωθεί έτσι σε ανώτερη δύναμη). Εν ολίγοις, δε διαφωνώ με τη διεισδυτική οπτική του Land όσον αφορά τη δυναμική του καπιταλιστικού συστήματος, αλλά στο ότι "κατονομάζει" το καπιταλιστικό σύστημα ως τον αδιαπέραστο ορίζοντα κι έτσι το φυσικοποιεί αθέμιτα (ενώ θα μου φαινόταν ορθότερο να πούμε ότι η φύση "καπιταλιστικοποιεί/καπιταλιστικοποιείται", που είναι μια παρεμφερής αλλά δυναμικότερη διατύπωση, εγγύτερη ίσως και σ' αυτό που γράφεις). Εν πάση περιπτώσει, αυτή η ανάρτηση προορίζεται να συνοδευτεί εν καιρώ από άλλη και να ενσωματωθεί σ' εκείνη (όπως και το σχόλιο, που βγήκε λίγο μεγαλύτερο του προβλεπόμενου), αν φυσικά κατορθώσω να τη γράψω (παραλίγο να πω "αν κατορθώσει να τη γράψει" - "Ποιος"; Ό,τι τελοσπάντων είν' αυτό που γράφει "μαζί" με εμάς, "μέσα" από εμάς και "πίσω" απ' την πλάτη μας). Τα σχόλια είναι πάντοτε ευπρόσδεκτα!Weltschmerz K.https://www.blogger.com/profile/00213544916790930653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post-11894507352184463992017-07-13T19:55:53.625+03:002017-07-13T19:55:53.625+03:00Ένα ακόμη σχόλιο. Διαφωνώ λίγο στο πώς μπαίνει η κ...Ένα ακόμη σχόλιο. Διαφωνώ λίγο στο πώς μπαίνει η κριτική στην έννοια της παραγωγής, κριτική που αφορά και τους Ντελέζ-Γκουαταρί. Τουλάχιστον στους τελευταίους υπάρχει, όπως στον Μάρξ, παραγωγή υπό ευρεία έννοια, δλδ παραγωγη παραγωγης, παραγωγη διανομής-καταγραφής (αναπαράσταση), παραγωγή κατανάλωσης, δηλαδή υπάρχουν επίπεδα. Οπότε δεν καταλήγουν σε μια επίπεδη οντολογία, για αυτό μπορούν να συλλάβουν την ανάδυση της εξωτερικότητας της υπερβατικότητας και του Κράτους από την παραγωγική διαδικασία, έστω και αν σε αυτή βλέπουν μια ''κακή''-''αθέμιτη'' χρήση της παραγωγής διανομής-καταγραφής, ενώ η θεμιτή χρήση μας δίνει το μνημονικά δυνητικό (αντί για το υπερβατικό). βλ. και https://bestimmung.blogspot.gr/2017/07/hegel-deleuze-guattari.htmlΟνειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post-36439377086431486492017-07-13T19:55:12.339+03:002017-07-13T19:55:12.339+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1671969829926489136.post-36250541478011086762017-07-13T19:50:52.408+03:002017-07-13T19:50:52.408+03:00Ενδιαφέρον. Η σκέψη του Nick Land παραμένει για μέ...Ενδιαφέρον. Η σκέψη του Nick Land παραμένει για μένα ανεξιχνίαστη. Πιστεύω ότι πρέπει να μεταφραστεί το κείμενό του για τον Κάντ στα ''Κοφτερά'', έχει πολύ ενδιαφέρον. Ο Καντ ανάμεσα στην απεδαφικοποίηση των ροών εμπορευματικής ανταλλαγής, που για τον Land είναι προέκτασης των εξ αγχιστείας δεσμών, και στην επανεδαφικοποίηση που επιφέρει με το υπερβατολογικό ego-ανάμεσα στον δογματικό ορθολογισμό και τον σκεπτικό εμπειρισμό, που ο ίδιος ο Κάντ στο πρόλογο της Κριτικής του Καθαρού Λόγου περιγράφει ως μόνιμα εγκατεστημένο και νομά, αντίστοιχα. Υπό αυτή την έννοια, ο Καντ και η νεωτερικότητα συνολικά είναι ένα μια συμβαντική διαδικασία που συλλαμβάνει ακριβώς τη διπλή κίνηση από- και επανα-Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.com